Thursday, March 5, 2015

Mărțișoare vegetale



  Din zăpada iernii au mai rămas pete de cleștar, sub forma petalelor de ghiocel, împodobind tulpinile firave. Un buchet de mărțișoare naturale oferit cititoarelor.
  Lalelele adună razele de soare pentru a le împleti în cupele aprinse, culori incandescente ce vor fi mărțișoare pentru 8 Martie.
  Îmbătată de lumină, o albină a poposit în solar, parcă dornică de conversație.






  În toamnă aveam în grădină  varză de Bruxelles, conopidă Romanesco și mangold. Ca să le feresc de frigul iernii le-am transplantat în solar. Le-am vizitat rar și de fiecare dată mă bucuram de verdele lor. Acum sunt adevărate jerbe de clorofilă fragedă și își continuă creșterea. Varza de Bruxeles are muguri-verzișoare și sper să ajungă la tija florală.









  Însămânțate din toamnă în solar și ferite de ger cu două straturi de agril salatele, tatsoiul, muștarul roșu, mizuna, ceapa eșalotă și usturoiul au crescut și în curând vor poposi în bucătărie. Muștarul roșu gigant, pe lângă multele calități culinare și aspectul atractiv, este o plantă deosebit de viguroasă. Se autoînsămânțează, răsare în orice perioadă a anului, este o plantă gardian și este una dintre plantele dragi mie.  








Tatsoi



Muștarul roșu gigant


Mizuna verde


  Noua generație însămânțată în casă și crescută în solar așteaptă împroprietărirea. Sunt plante cu dezvotare rapidă, orientale, pentru salate verzi: Pack choi Cantong, Tatsoi,  Kailaan alb, Choi sum roșu. 





Cicoare roșie



Mentă ciocolată


Bujorul arbustiv

  
    Mai că îmi vine să închiriez gâștele vecinului ca să-mi curețe grădina de melci.









 Triluri vestitoare :)

Mirelun 



9 comments:

  1. Buna soro.
    Arata super tare verdeata din gradina, e viguroasa si "grasana", infoiata, doldora de sanatate, pentru ea si pentru farfurie. Toate bune si frumoase pana la restaurantul chinezesc si acolo m-ai pierdut cu atatia frati choi. Sa aveti o primavara plina de arome si verdeata si distractie minunata de 8 Martie - LA MULTI ANI!

    ReplyDelete
  2. Ne-ai facut pofta de salata :) O sa caut seminte de mustar rosu, arata atat de bine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cea mai gustoasă și atrăgătoare, adaugă o aromă picantă salatelor. recomand cu căldură .

      Delete
  3. 1) Jos pălăria pentru comentariul celuilalt Vasile!
    2) Mi-e greu să aleg între albină și melc! Detaliile primei imagini mă uimesc, perspectiva și culorile celei de-a doua mă... uimesc!
    3) Vreau și eu semințe de ciocolată! Crește și în ghiveci, la fereastră? :)
    4) S-a cam grăbit "vestitorul", azi am tremurat fără fular și mănuși!
    Fain, totul!

    ReplyDelete
  4. Ninge, ninge, dar sub doua paturi de agril e cald si bine. Atat de mult verde la tine in solar...incat ce mai conteaza frigul de afara? Daca ar fi sa ma iau dupa prognoza meteo, saptamana viitoare va fi iar primavara.
    Imi plac ratele vecinului...si nu, nu imi place melcul de la tine din gradina. Pentru ca verisorii lui sunt la mine in gradina si pare ca se simt foarte bine aici.
    O primavara frumoasa (fara zapada si cu mult soare)!

    ReplyDelete
  5. Alaltaieri era ca la tine in gradina,cald si bine,toate au inceput sa dea colt,iar acum ninge cu fulgi mari si desi.
    Frig,frig,frig,poate ingheata melcii.
    Azi la gradina ta ma gandeam,stiind cate minunatii au inceput sa iasa,iar acum le este un pic frig.
    Numai bine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pârliții de melci au luat peste picior toate codurile meteo din iarna aceasta, vor supraviețui sigur acestei brize :).
      Neam prolific, au rude și în grădina Roxanei. Salutări!

      Delete