Sunday, October 6, 2013

Una rece, una calda


Brumarel a sosit grabit azi noapte si a adus cu el roua rece, inghetata.
Flacaul chipes si frumos a luat cu el florile, mugurii si frunzele, ce au ramas strambe, reci si moi.
Dar n-a fost hotarat, pe unele nu le-a atins. Pe cele cu cojoc, doar ele au scapat.




Fasolile, primele din carare
 au tecile moi si vantuite, frunzele asemenea



Bobul, rasarit din batranul lastar de Martie, a scapat neatins. 
Ramane actorul principal al gradinii


Lampioanele bijuterii ale Physalisului s-au oprit din crestere, 
frunzele si tulpinile sunt atinse 



Brocolli e vesel, carcoteste in soare, va ramane pana tarziu cu gradina


Toe-mah-TEE-yo (tomatillo), salsa invelita, 
fructul a fost bine pazit dar frunzele sunt moi, cazute pe langa tulpina 


Mangoldul colorat nu s-a speriat, zambeste catre sarma


Zinnia a fost aleasa, 
am gasit-o toata la pamant, cu frunzele strivite si florile ofilite





  Tomatele... le-a cules pe toate si le-a lasat pe masa: "Pana anul viitor, sa le pui la butoi !"




Minunea aceasta a scapat nevazuta , este mazarea sparanghel semanata pentru a doua stagiune, in luna August. Impreuna cu mazarea mangetout au rezistat foarte bine, au frunzele si florile neatinse.

  
Facelia , dantela rasfatata, s-a ferit si ea de Brumarel si creste in soare acum


Coana Mare din Bruxelles, nu s-a sfiit la proba


Gazele au scapat , dar pasarile au tacut azi


Mirelun


8 comments:

  1. Replies
    1. Da, chiar el este, pomul cel tacut si trist, ponosit si parasit.
      Iata acum ce Fat Frumos avem in Gradina. Curatat, ingrijit si iubit , cum ne rasplateste. :)

      Delete
  2. Frumos reportaj!
    Mi-am adus aminte de brumele copilariei, care argintau totul, nu doar pe ici-colo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. A fost bruma care mi-a luat rosiile...dar la iarna te pun la treaba mestre . ti le trimit ca sa le ...incanti:)

      Delete
  3. Gutuiul este de poveste! Daca ai nevoie de ajutor in gradina ca sa cureti ce este uscat si brumarit sa-mi spui ca trimit ratele cu Goguta in frunte si te scapa de tot ce ai:))))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brandusa, acum sa ma laud, am facut dulceata de gutui cu rubarba, a iesit foarte buna, cu o culoare chihlimbarie.
      Am nevoie de ajutor, cum sa nu, cred ca pana la iarna tot o sa strang si nu termin...
      Am avut in August vizita unor pasari, gainile vecinului si mi-au placut tare mult: la inceput a intrat o gaina cu gatul golas. a stat cateva zile, dupa care a incurajat toata gasca si au intrat toate. Ce bucurie am avut sa le vad incolonate pe carare, avansand incet catre padure si rau. Ar fi ciugulit ele iarba si trifoiul dar priveau suspicioase catre mine. Brandusitta le numara ..:) l-am strigat pe Vecinu Crizantema, dar nu m-a auzit asa ca le-am lasat in pace, bucurandu-ma de vizita lor, se insufletise toata curtea. Cocosul mare alb cu cresta rosie, un voinic, era suparat si le striga de zor dar nu a venit dupa ele.
      Asa ca Brandusa, trimite tot alaiul..:)

      Delete
  4. Vineri dimineata ne-a vizitat si pe noi brumarel,noroc ca bagasem unele ghivece cu plante in solar,busuiocul l-am cules,dar imi pare rau de carciumaresele franjurate si cateva fire de tomate pline cu gogonele.
    Sunt asa invidioasa ca la tine facelia a iesit ,la mine nu a vrut sub nici un fel,sper la anul.
    Varzoaselor si gutuilor le place de brumarel,iar gutuiul tau arata grozav.
    Numai bine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mihaela, azi de dimineata erau 5 C in termometru, m-am uitat inspre tine si se vedea o ceata densa... Ti-am spus ''buna dimineata!" dar nu m-ai auzit:). Busuiocul a cazut si el, pastram o tufa proaspata pentru bunataturi, dar s-a brumarit si el.
      Facelia a iesit singura, am ingropat plantele intregi in sol si acum au reaparut mici lastari.
      Am acoperit din nou patul inaltat, unde am insamantat spanac, fetica, ceapa, usturoi si pack choi.
      In rest, gradina este asa cum o stii,
      O zi buna iti urez !

      Delete