Saturday, May 24, 2014

Start fără substrat



   Această metodă am văzut-o la Armeria,  astfel arată răsadul făcut de ea în hârtie igienică. Metoda este detaliată aici, în blogul Armeriei.
"Mirela, în fișierele atașate sunt răsadurile mele de rubarbă, după metoda cu hârtie igienică. Am mai produs și răsaduri de roșii. Sunt super încântată... E chiar "igienică" și foarte simplă.
Uite câteva poze cu rubarba și o parte din roșiile mele (am făcut și răsaduri pe strat rece în solar dar am și experimentat în hârtie).
Eu le-am urmărit cu mare atenție, le-am rotit zilnic după lumină, temperatura medie cred c-a fost în jur de 18 grade sau chiar mai puțin, le-am scăzut apa să nu se lungeasca și le-am hrănit cu macerat de urzică. Au fost cele mai viguroase răsaduri.

Am sute de poze și nu întotdeauna reușesc să le găsesc pe cele mai bune, dar ca idee uite că se poate."











*
  Iată răsadurile mele obținute într-un "strat fără substrat". Am întins o folie moale de plastic peste care am pus un strat de hârtie igienică, am umezit stratul, am presărat semințele cu grijă, am mai pus un strat de hârtie și apoi am pus ultimul rând de plastic moale. Apoi am rulat totul cu grijă și am așezat sulul într-un vas cu apă, înălțimea apei fiind de 3-4 cm și am adăugat zeamă de aloe, cam un sfert din cantitatea totală de lichid. Am lăsat sulul la fereastră și rezultatul este vizibil aici. 
Au fost primele răsaduri care au ieșit la lumină și sunt primele roșii care au rodit!

Păstrez aceste semințe de roșii de zece ani! Și eu sunt uimită că au germinat și au rodit.































 










Mirelun

-->

7 comments:

  1. Buna dimineata!
    Am citit cu multa atentie articolul! Este extraordinar de binevenit, cel putin pentru mine! Ca sa obtin rasaduri eu pun semintele de rosii in ladite de lemn umplute cu pamint maruntit, ladite pe care le tin in bucatarie si le tot schimb locul, sa aiba lumina, pe rind!
    Uite ce simplu e totul, si usor, si la indemina!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună ziua Miruna,
      este o metodă simplă și accesibilă.
      Mă bucur că am fost de folos,
      Mirela

      Delete
    2. Este adevarat, este o metoda simpla si la indemana. Am incercat-o si eu anul trecut, dar este o mica problema: rasadul este foarte fragil si, din cauza asta, greu de manipulat. Ideea este ca din pahar acesta sa mearga direct in pamant, pentru ca daca intermediem cu repicarea in pahare de plastic sau alveole, n-am facut nimic. La mine rata de pierdere a fost de peste 60% cand am incercat sa scot rasadurile din sulul de germinare si sa le introduc in sol...

      Delete
    3. Armeria e interesată de comentariul tău, daca vrei poți să discuti cu ea pe acestă temă. Ne poți lăsa o adresă de email.

      Delete
  2. Citisem articolul pe hobby gradina si uite ca le-am vazut si la locul definitiv, ingenios si simplu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Auraș,
      m-am bucurat să văd rodul tomatelor crescute în hârtie.
      am să încerc și cu alte semințe.
      Te pup!

      Delete
  3. Ce-i drept - nu-i pacat, zice o vorba inteleapta din strabuni. Asa si e. Ce ne -a demonstat Armeritta si ai pus si tu in practica s-a dovedit a fi un mod foarte ingenios, simplu si economicos de a face rasaduri ca lumea.
    Cat despre puterea de grminatie a acestor cherry, chiar ca nu as fi crezut daca nu as fi vazut cu ochii mei. Stiam ca, in general, bostanoasele sunt "matusalemice", dar tomatele...uite ca viata-ti dovedeste alt ceva decat te invata pe la scoli...;)

    ReplyDelete