Saturday, February 4, 2017

Straie noi

Pentru Roxana


                    Ce ne-am face fără iarnă? Fără nămeți de zăpadă, fără fulgi rotunzi, fără bulgări și oameni de zăpadă, fără gheață...Cu ochii oblici privim pătura groasă de zăpadă care încă stăruie în lumina albă de ianuarie. 
                           
*

                         Îmi place să deschid ușa solarului meu și să inspir mirosul de verde, aroma de ceapă, de usturoi și de pai umed. În fiecare iarnă, când afară mugurii împing scoarța, în solar, salatele orientale, ceapa, usturoiul, verzele, se trezesc vesele și pline de gust călit de ger. Protejate cu paie și folie agril, aceste soiuri reușesc să treacă peste temperaturile foarte scăzute. Iată-le:    

Tat-soi


Mizuna 





 Pack-choi

 Varză de Bruxell

 Salată

 Varză de iarnă

 Rucola

Tatsoi roșu 


Muștar roșu gigant

 Mustard Ruby Streak




Kale roșu
 
*









Mirela


-->

4 comments:

  1. Multumesc, Mirela. Imi era atat de dor de postarile tale. Mmm...parca miroase a primavara :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu plăcere și întotdeauna cu drag! Azi a mirosit bine :). Mulțumesc și eu pentru legendă.

      Delete
  2. Buna soro, dupa primele cuvinte ma asteptam sa vad un solar pe jumatate ingropat in zapada si cand colo tu prezinti o primavara veritabila. Startul este minunat sa asteptam si celelalte semne ale primaverii. O duminica minunata va doresc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salut! După prima ninsoare așa am gasit solarul, îngropat în nămeți. Era întuneric în interior. Salatele sunt plantate în noiembrie, în a doua săptămână. Mie îmi plac, sunt gustoase și apoi de ce să rămână pământul negru?
      Vin și cu celelalte semne cât de curând :)
      Mulțumim, o zi frumoasă și vouă!

      Delete